Groot bereik en leuk publiek
Wetenschapscommunicator van die universiteit Roy Meijer vertelt in zijn blog het volgende: “Ik had gisteren een mediavraagje (dacht ik) van een redacteur van Feiten en Fabels van SBS6. Of wij in ons bedrijf (sic) iemand rond hadden lopen die iets over cookies (de digitale variant natuurlijk) kon vertellen.”
Maar daar bleef het volgens Meijer niet bij. “Bij het tweede contact hierover vroeg hij of er ook budget voor was. Naïef als ik ben, meldde ik dat onze wetenschappers daar niet voor betaald hoeven te worden, graag gedaan. Zijn antwoord, niet letterlijk, maar hier kwam het wel op neer: ‘Nee, jullie moeten óns betalen om jullie wetenschapper te laten optreden, want we hebben een groot bereik en leuk publiek en zo’… Het gesprek was daarna heel snel afgelopen.”
Zijn er meer hogescholen, universiteiten en wetenschappers bij instituten met dergelijke ervaringen?
Meest Gelezen
‘Compensatoir toetsen komt kwaliteit hoger onderwijs wél ten goede’
‘Juist bij flexibiliteit heeft student behoefte aan structuur’
Minister: “Verengelsing ondermijnt de toegankelijkheid van universiteiten”
Wet leeruitkomsten: Doorgeschoten individualisering of broodnodige keuzevrijheid?
Kamer zet voorlopig streep door volgende ronde Groeifonds